درایوینگ

سوالات آیین نامه 99

درایوینگ

سوالات آیین نامه 99

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تعویض گواهینامه رانندگی و شناخت در اتحادیه اروپا - بلغارستان

اعتبار گواهینامه رانندگی وسیله نقلیه موتوری در بلغارستان

در بلغارستان ، مجوزهای رانندگی دسته AM ، A1 ، A2 ، A ، B ، B1 و BE به مدت ده سال اعتبار دارند.

مجوزهای مربوط به وسایل نقلیه رده C ، CE ، C1 ، C1E ، D ، DE ، D1 ، D1E و T برای مدت 5 سال معتبر است.

مجوزهای رانندگی وسیله نقلیه موتوری که به افراد دارای معلولیت دائمی صادر می شود دارای اعتبار پنج سال می باشند.

 

همچنین بخوانید :  همه چیز درباره مجوز رانندگی بلغارستان برای اتباع خارجی در سال 2020

 

اگر دارای گواهینامه رانندگی برای زندگی باشید (یعنی شخصی که برای مدت نامحدودی از نظر اداری همچنان معتبر است) که توسط یک کشور عضو اتحادیه اروپا صادر شده است ، می توانید آن را هنگامی که ثبت نام کرده اید با توجه به داشتن محل زندگی عادی خود در جمهوری بلغارستان ، آن را تعویض کنید.

رانندگی در بلغارستان با داشتن گواهینامه رانندگی توسط کشوری که عضو کنوانسیون ترافیک جاده ای بوده و شرایط الزامات پیوست 6 آن کنوانسیون را برآورده می کند.

شهروندان بلغارستان ممکن است وسایل نقلیه موتوری را در بلغارستان با مجوز رانندگی خارجی که توسط یک کشور عضو دیگر اتحادیه اروپا صادر نشده است ، کشور دیگری که عضو موافقت نامه منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس است تا سه ماه از تاریخ ورود به این کشور رانندگی کنند. .

ساکنان خارجی طولانی مدت ممکن است وسایل نقلیه موتوری را در بلغارستان با مجوز صادر شده توسط یک کشور عضو اتحادیه اروپا ، کشور دیگری که عضو توافق نامه در حوزه اقتصادی اروپا یا سوئیس است تا حداکثر یک سال از تاریخ ورود به کشور رانندگی کنند. کشور.

 

تبادل گواهینامه رانندگی صادر شده در خارج از اتحادیه اروپا

 

تبادل گواهینامه های رانندگی که توسط یک کشور عضو اتحادیه اروپا صادر نشده است ، کشور دیگری که عضو توافق نامه منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس است - به رسمیت شناختن و تبادل مجوزهای صادر شده توسط کشوری که عضو کنوانسیون ترافیک جاده ای است و دیدار با آنها الزامات ضمیمه 6 آن کنوانسیون:

 

چنین مجوزهای رانندگی را می توان در یک پلیس راهنمایی و رانندگی در مناطقی که متقاضی آدرس دائمی خود را دارد ، رد و بدل کرد.
مدارک زیر تولید می شود:
برنامه تکمیل شده بر روی فرم ارائه شده توسط واحد پلیس راهنمایی و رانندگی.
گواهی ای که گواهی می دهد راننده / متقاضی سطح آمادگی جسمی مورد نیاز دارنده گواهینامه رانندگی وسیله نقلیه موتوری را دارد.
کپی گواهینامه آمادگی روانی برای داشتن گواهینامه رانندگی برای وسایل نقلیه از دسته های C1 ، C ، D1 ، D و Ттм (تراموا)
بیانیه ای مبنی بر اینکه اقامت عادی شخص مورد نظر در کشور دیگری عضو اتحادیه اروپا نیست و وی دارای گواهینامه رانندگی معتبر صادر شده توسط یک کشور عضو دیگر اتحادیه اروپا نمی باشد.
نسخه ای از مدرکی که اثبات حداقل ، آموزش ابتدایی ، و در صورت تکمیل آموزش در کشور خارجی است ، نسخه ای از گواهی نامه شناخت حداقل ، آموزش ابتدایی ، مطابق با آیین نامه شماره 2 / 2003 در مورد شناخت مراحل تکمیل مدارک تحصیلی یا مدارک تحصیلی و هرگونه مدارک تحصیلی کسب شده بر اساس اسناد صادر شده توسط مدارس واقع در کشورهای دیگر.


اگر قبلاً مجوز رانندگی وسیله نقلیه موتوری را در کشور دیگری عضو اتحادیه اروپا مبادله کرده اید ، ممکن است در بلغارستان با مجوز معتبر ملی رانندگی که در واقع در آن قرار دارید رانندگی کنید.

  • ۰
  • ۰

ا
 مجوز رانندگی در بلغارستان برای اتباع خارجی در سال 2020
توسط Daniel Montiglio
مجوز رانندگی در بلغارستان

 

گواهینامه رانندگی معتبر صادر شده در کشوری خارج از بلغارستان در بلغارستان معتبر است:

راننده 18 سال یا بالاتر است و این مجوز توسط یک کشور عضو اتحادیه اروپا / EEA یا سوئیس ، یا توسط کشوری صادر شده است که کنوانسیون وین در مورد ترافیک جاده را تصویب کرده است.


مجوزهای رانندگی خارجی باید همراه با ترجمه قانونی به بلغاری یا مجوز / مجوز راننده بین المللی (IDL / IDP) باشد. IDP از مقام ترافیک جاده ای کشور یا سازمان موتوری مانند AA در دسترس است.

شما می توانید در هر زمان فقط یک مجوز رانندگی اتحادیه اروپا داشته باشید. این مجوز توسط مقامات کشور اتحادیه اروپا که معمولاً در آن زندگی می کنید صادر می شود.


 
اگر به کشور دیگری در اتحادیه اروپا بروید و گواهینامه رانندگی شما از بین رفته ، دزدیده شده ، آسیب دیده یا منقضی شده است ، باید آن را در کشوری که معمولاً در آن زندگی می کنید ، تمدید یا جایگزین کنید.

تعویض گواهینامه راننده بلغارستان
مجوز رانندگی فقط در صورتی امکان پذیر است که شخص در بلغارستان اقامت قانونی داشته باشد.

مجوزهای رانندگی در دفاتر محلی پلیس راهنمایی و رانندگی پلیس راهنمایی و رانندگی بلغارستان رد و بدل می شوند. مجوز اصلی رانندگی و اجازه اقامت را بگیرید.


 
هنگامی که مجوز رانندگی خارجی برای بلغاری رد و بدل می شود ، اعتبار آن تأیید می شود و مجوز خارجی با توضیح دلیل این مبادله به کشور مبدأ بازگردانده می شود.

تمدید مجوز خود را اگر به کشور دیگری در اتحادیه اروپا بروید و مجوز رانندگی اتحادیه اروپا منقضی شده است ، مجبورید مجوز خود را در کشوری که معمولاً در آن زندگی می کنید تمدید کنید.

مجوز رانندگان بلغارستان در انگلیس

برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا

اگر شما از کشوری هستید که عضو کنوانسیون وین در مورد ترافیک جاده ای نیستید ، متأسفانه گواهینامه رانندگی شما در بلغارستان معتبر نخواهد بود.

اگر مجوز معتبر بین المللی راننده را دارید ، می توانید به عنوان یک توریست در بلغارستان رانندگی کنید (در صورت داشتن مجوز معتبر بین المللی راننده ، پس از آن لزوماً باید یک دوره رانندگی را شروع کنید و دنبال کنید:

10 مرحله برای دریافت مجوز راننده بلغاری عبارتند از:


1. اجازه اقامت بلغارستان را بدست آورید.
2. دیپلم دبیرستان خود را برای بلغارستان قانونی کنید.
3. دریافت گواهی برای اعتبار دیپلم دبیرستان خود را از وزارت آموزش و پرورش بلغارستان دریافت کنید.
4- امتحان پزشکی بگیرید.
5- ثبت نام در یک دوره رانندگی: شما باید در یک مدرسه رانندگی مصوب ثبت نام کنید ، حداقل 40 ساعت دانش تئوری و 31 جلسه 50 دقیقه تمرین عملی (رانندگی) داشته باشید.
6. گذراندن دوره: امتحان نظری و عملی داخلی را بگذرانید
7. امتحان کتبی را بگذرانید. (این لینک را برای آزمون تئوری تئوری تمرین به صورت آنلاین به زبان انگلیسی امتحان کنید)
8- امتحان رانندگی را قبول کنید.
9- امتحان کمک های اولیه را بگذرانید: کمک های اولیه را که توسط صلیب سرخ به دیکته شده است ، منتقل کنید.
10. مالیات ها را بپردازید و مجوز راننده بلغاری را بدست آورید

شهروندان انگلستان بعد از Brexit مجوز شما را صادر می کنند

اگر انگلیس اتحادیه اروپا را با توافق ترک کند ، در دوره انتقال مجوزهای رانندگی صادر شده توسط انگلیس ، با مجوزهای رانندگی که توسط یک کشور عضو اتحادیه اروپا صادر می شود برخورد می شود و اتباع انگلستان می توانند تا زمان انقضا از مجوزهای رانندگی انگلیس خود استفاده کنند. تاریخ یا تا پایان دوره انتقال در 31 دسامبر سال 2020 - هر کدام از اول باشد.

تبادل گواهینامه رانندگی بلغارستان


در صورت عدم توافق ، از روز بعد از انصراف ، مجوزهای رانندگی ، صادر شده توسط انگلیس ، توسط جمهوری بلغارستان به عنوان گواهینامه رانندگی برخورد می شود ، توسط دولت - طرف کنوانسیون ترافیک جاده ای جلسه 1968 صادر می شود. الزامات مندرج در پیوست 6 کنوانسیون.
بنابراین اتباع انگلستان که اقامت خود را در بلغارستان تأسیس کرده اند می توانند با داشتن گواهینامه رانندگی در انگلستان حداکثر تا یک سال از تاریخ صدور سند اقامت بلغارستان ، وسایل نقلیه موتوری را در خاک این کشور سوار کنند. در طی این یک سال ، گواهینامه رانندگی انگلستان بدون گذراندن امتحان ، می تواند برای بلغاری جایگزین شود. برای این منظور ، آنها باید مدارک زیر را ارائه دهند:


 
- کارت ارزیابی آمادگی جسمانی راننده / نامزد دریافت گواهینامه رانندگی ، صادر شده توسط پزشک عمومی یا کمیته تخصصی پزشکی حمل و نقل منطقه ای.

- برای دسته های C1 ، C ، D1 یا D - کپی گواهی برای آمادگی روانی

- بیانیه ای که می گوید اقامتگاه عادت در کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا نیست و شخص دارای گواهینامه رانندگی معتبر صادر شده توسط یک کشور عضو دیگر نیست.


 
- کپی گواهی حداقل برای سطح اول تحصیلات متوسطه. اگر این آموزش در یک کشور خارجی به پایان رسیده باشد - گواهی موضوع ماده 110 ، بند 3 دستورالعمل شماره 11 ، مورخ 1 سپتامبر 2016 درمورد ارزیابی نتایج تحصیلی دانش آموزان (روزنامه دولتی ، شماره 74/2016).

گواهینامه رانندگی بلغارستان

تعویض با مجوز رانندگی بلغارستان پس از آن انجام می شود

ارائه گواهینامه رانندگی در انگلستان. گواهینامه رانندگی جایگزین به طور رسمی به انگلیس برگردانده می شود.
تعویض گواهینامه رانندگی بلغارستان در صورت از بین رفتن یا سرقت مجوز رانندگی صادر شده توسط انگلستان نمی تواند انجام شود.

مرجع صالح برای جایگزینی پروانه رانندگی

به منظور جایگزین کردن گواهینامه رانندگی که توسط انگلستان صادر شده است با یک بلغاری ، افراد می توانند درخواست را بصورت حضوری یا از طریق یک نماینده مجاز در واحدهای پلیس راهنمایی و رانندگی با سرپرست منطقه ای وزارت کشور مطابق با آدرس دائمی ارائه دهند.

مهلت صدور پروانه رانندگی

حداکثر 30 روز پس از ارسال درخواست خدمات عادی؛
حداکثر 10 روز پس از ارسال درخواست خدمات اکسپرس.