درایوینگ

سوالات آیین نامه 99

درایوینگ

سوالات آیین نامه 99

  • ۰
  • ۰

تعویض گواهینامه رانندگی و شناخت در اتحادیه اروپا - بلغارستان

اعتبار گواهینامه رانندگی وسیله نقلیه موتوری در بلغارستان

در بلغارستان ، مجوزهای رانندگی دسته AM ، A1 ، A2 ، A ، B ، B1 و BE به مدت ده سال اعتبار دارند.

مجوزهای مربوط به وسایل نقلیه رده C ، CE ، C1 ، C1E ، D ، DE ، D1 ، D1E و T برای مدت 5 سال معتبر است.

مجوزهای رانندگی وسیله نقلیه موتوری که به افراد دارای معلولیت دائمی صادر می شود دارای اعتبار پنج سال می باشند.

 

همچنین بخوانید :  همه چیز درباره مجوز رانندگی بلغارستان برای اتباع خارجی در سال 2020

 

اگر دارای گواهینامه رانندگی برای زندگی باشید (یعنی شخصی که برای مدت نامحدودی از نظر اداری همچنان معتبر است) که توسط یک کشور عضو اتحادیه اروپا صادر شده است ، می توانید آن را هنگامی که ثبت نام کرده اید با توجه به داشتن محل زندگی عادی خود در جمهوری بلغارستان ، آن را تعویض کنید.

رانندگی در بلغارستان با داشتن گواهینامه رانندگی توسط کشوری که عضو کنوانسیون ترافیک جاده ای بوده و شرایط الزامات پیوست 6 آن کنوانسیون را برآورده می کند.

شهروندان بلغارستان ممکن است وسایل نقلیه موتوری را در بلغارستان با مجوز رانندگی خارجی که توسط یک کشور عضو دیگر اتحادیه اروپا صادر نشده است ، کشور دیگری که عضو موافقت نامه منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس است تا سه ماه از تاریخ ورود به این کشور رانندگی کنند. .

ساکنان خارجی طولانی مدت ممکن است وسایل نقلیه موتوری را در بلغارستان با مجوز صادر شده توسط یک کشور عضو اتحادیه اروپا ، کشور دیگری که عضو توافق نامه در حوزه اقتصادی اروپا یا سوئیس است تا حداکثر یک سال از تاریخ ورود به کشور رانندگی کنند. کشور.

 

تبادل گواهینامه رانندگی صادر شده در خارج از اتحادیه اروپا

 

تبادل گواهینامه های رانندگی که توسط یک کشور عضو اتحادیه اروپا صادر نشده است ، کشور دیگری که عضو توافق نامه منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس است - به رسمیت شناختن و تبادل مجوزهای صادر شده توسط کشوری که عضو کنوانسیون ترافیک جاده ای است و دیدار با آنها الزامات ضمیمه 6 آن کنوانسیون:

 

چنین مجوزهای رانندگی را می توان در یک پلیس راهنمایی و رانندگی در مناطقی که متقاضی آدرس دائمی خود را دارد ، رد و بدل کرد.
مدارک زیر تولید می شود:
برنامه تکمیل شده بر روی فرم ارائه شده توسط واحد پلیس راهنمایی و رانندگی.
گواهی ای که گواهی می دهد راننده / متقاضی سطح آمادگی جسمی مورد نیاز دارنده گواهینامه رانندگی وسیله نقلیه موتوری را دارد.
کپی گواهینامه آمادگی روانی برای داشتن گواهینامه رانندگی برای وسایل نقلیه از دسته های C1 ، C ، D1 ، D و Ттм (تراموا)
بیانیه ای مبنی بر اینکه اقامت عادی شخص مورد نظر در کشور دیگری عضو اتحادیه اروپا نیست و وی دارای گواهینامه رانندگی معتبر صادر شده توسط یک کشور عضو دیگر اتحادیه اروپا نمی باشد.
نسخه ای از مدرکی که اثبات حداقل ، آموزش ابتدایی ، و در صورت تکمیل آموزش در کشور خارجی است ، نسخه ای از گواهی نامه شناخت حداقل ، آموزش ابتدایی ، مطابق با آیین نامه شماره 2 / 2003 در مورد شناخت مراحل تکمیل مدارک تحصیلی یا مدارک تحصیلی و هرگونه مدارک تحصیلی کسب شده بر اساس اسناد صادر شده توسط مدارس واقع در کشورهای دیگر.


اگر قبلاً مجوز رانندگی وسیله نقلیه موتوری را در کشور دیگری عضو اتحادیه اروپا مبادله کرده اید ، ممکن است در بلغارستان با مجوز معتبر ملی رانندگی که در واقع در آن قرار دارید رانندگی کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی